Du er kanskje kjent med begrepet AdWords? For å gjøre det enklere å navigere seg rundt blant Google sine mange produkter, har det kommet noen viktige endringer fra den leiren. Et navnebytte fra AdWords til Ads er blant disse.
Det er de sponsede lenkene som dukker opp øverst i søkeresultatet som er Google Ads. Enten du nettopp har startet en bedrift eller har vært lenge i «gamet» burde du ta Google på alvor. For mange er søk på internett synonymt med «å google», og et søk gir gjerne et hav av resultater. Google Ads er en av de mest effektive metodene for å nå ditt publikum på nett, ved at du kommer på toppen av søkeresultatet.
Med denne formen for annonsering betaler du kun for annonsene folk klikker på (CPC). Annonsene vises umiddelbart, og du kommer derfor raskt i kontakt med kundene dine. Gjennom Google Marketing Platform, tidligere Google Analytics 360, har du også muligheten til å overvåke trafikken og trendene for dine kampanjer kontinuerlig. På denne måten får du full kontroll over hva du får igjen for markedsføringskronene dine. Informasjonen du får fra dine kampanjer kan brukes til å effektivisere videre annonsering.
Det vil hele tiden være konkurranse om topplasseringene. Annonsene roterer og endrer seg ofte. Her kan du dra nytte av å se på hva dine konkurrenter gjør. Lærer du av andres feil, unngår du å gjøre de samme feilene selv. På samme måte kan du, med en konkurrentanalyse, finne nye og lønnsomme søkeord for kampanjene dine.
Det er flere alternativer tilgjengelig for å sirkle inn akkurat den kundegruppen du ønsker. Dette gjør du ved å presisere hvilke søk du skal dukke opp på. Ønsker du å nå et lokalt publikum, kan du med fordel vise annonsene dine kun til personer i det området. Gjennom målrettet eksponering av annonsene dine tar du sikte på kunder som søker etter ditt produkt eller din tjeneste.
Målrettede annonser øker sannsynligheten for at annonsene og målgruppen genererer konverteringer sammenlignet med en generell annonse. En generell annonse kan være tidkrevende og vanskelig å få høyt opp i et søkeresultat (SEO). En samlet innsats med både SEO og Google Ads vil øke sannsynligheten for å nå ut til publikum på en effektiv måte.
Vi har lang erfaring og god kunnskap om søkemotormarkedsføring. Kontakt oss gjerne for å høre hvordan ditt firma kan dra nytte av dette.