Solstrålen Pål Richard Andersen fra Nøtterøy er det nyeste tilskuddet til Evolve-familien. Til tross for at han er helt fersk i jobben, falt han rett inn i gruppen som en positiv og dyktig bidragsyter.
Vi gleder oss fryktelig til å bli enda bedre kjent med han i tiden fremover, men klarte ikke vente med å ta en liten prat med vår aller nyeste rådgiver og partner. Pål skal jobbe fra Tønsberg i tiden fremover, og står med dette i spissen for vår videre utvikling i Vestfold og omegn.
En rådgiver med et hjerte for god service
Pål har lang erfaring fra salg- og servicebransjen. Etter hele tolv år som selger av hvitevarer på Expert, har han fått masse erfaring og god kunnskap i hvordan man selger riktige varer og tjenester til riktige mennesker.
Da nye muligheter banket på døren var Pål rask med å ta sjansen, og gikk dermed fra hvitevarer til forsikring. Her ble det mer fokus på bedriftsmarkedet, noe som skapte mersmak for nøttlendingen.
– En av de største fordelene med å jobbe innen salg, er jo nettopp det at jeg får muligheten til å møte masse forskjellige mennesker, og jobbe med ulike bedrifter. All denne erfaringen og kunnskapen fra de ulike jobbene, tok jeg videre med meg inn når jeg startet mitt eget selskap sammen med to andre kollegaer.
Frem til han meldte overgang til Evolve Communication i august i år, drev han forsikringsselskapet Viken Forsikring sammen med sine kollegaer. De startet med blanke ark og bygde opp sine respektive porteføljer.
– Da jeg takket for meg i år, var jeg innen i mitt niende år i Viken Forsikring. Da var vi også det nest største agenturet i et selskap som heter Codan Forsikring, og hadde svimlende summer i rullerende omsetning på forsikringspenger. Det er gøy å gi seg på topp, avslutter Pål med sitt brede og smittende smil.
Aldri ferdig utlært
Nå som Pål har kommet inn i varmen hos oss i Evolve, klør han seg til å komme i gang. Han trer inn i rollen som senior-rådgiver og partner i selskapet, og alt tyder på at Evolve sin fremtid er i svært trygge og kompetente hender.
– Nå som jeg har kommet litt i gang, gleder jeg meg bare til å sette i gang og lære enda mer om tjenestene og produktene vi selger. Selve faget digital markedsføring er det jo helt essensielt at jeg kan mye om, hvis ikke kan jeg jo heller ikke rådgi våre kunder.
Vi ble nysgjerrig på hva denne lærevillige og ivrige mannen hadde tatt med seg i bagasjen fra sine tidligere erfaringer, og spurte derfor hva han mente at var den viktigste egenskapen han hadde og tilby sine kollegaer og kunder.
– Jeg har troen på at personlighet har en stor betydning når man jobber med mennesker. Jeg er blid og tillitsfull, og har fått høre at jeg skaper god stemning i rommet. Når jeg startet på Expert i 1995, var vi ekstremt opptatt av å levere god service., noe jeg har tatt med meg helt siden min første dag på jobb.
En gledesspreder på kontoret
Alle som har møtt Pål kan skrive under på at han skaper god stemning i ethvert rom han befinner seg i. Han gir mye av seg selv, noe som også åpner for at vi andre kan gi tilsvarende tilbake.
Han påpeker også at dette med tillit skal gå begge veier. Hans kunder skal alltid være trygg på at han ikke forsøker å selge dem dårlige produkter, eller produkter de egentlig ikke har behov for.
– Kunderelasjoner må være basert på tillit og åpen kommunikasjon for å vare, og det er nettopp disse varige relasjonene som lønner seg å vedlikeholde, både for kundens del og definitivt for min del. Derfor gir jeg alltid de små ekstra prosentene med innsats til mine kunder, slik at vi sammen kan skape en verdifull relasjon.
Utenfor arbeidsplassen er Pål minst like aktiv som han er på kontoret. Han forteller at han i likhet med flere av sine nye kollegaer har en bakgrunn fra fotballbanen.
– Jeg har i grunn spilt fotball hele livet, og var på et tidspunkt ganske god! Nå har jeg derimot blitt litt for gammel for å leke meg på fotballbanen, men tar det derimot igjen både på golf- og tennisbanen. I tillegg har jeg begynt å trene med personlig trener, noe jeg stortrives med, forteller han entusiastisk.
God gammeldags service
Utover fysisk aktivitet er det også et par ting han sjeldent går en dag uten. Selv i løpet av de få ukene han nå har vært en del av gjengen her på kontoret, ser vi han sjeldent uten de tre vinnerne vannflasken, Fisherman’s Friend Rasberry og en god dose tørr og herlig humor.
– Selv om jeg enda er relativt ny på kontoret er det helt klart en herlig gjeng med kollegaer jeg har fått. Det å ha noen å dele litt humor og spøk med, men som også har en helt enorm kompetanse innen sitt felt er utrolig fint. Jeg gleder meg til å lære masse av dem i tiden fremover.
Er det en ting Pål trekker frem som sentralt for han at hans kunder sitter igjen med, er det at god service aldri blir gammelt. Det gjelder fra første til siste kunde og er helt tydelig noe som han virkelig brenner for, helt inn i hjerteroten.
– “God gammeldags service”, er noe jeg lever etter og bruker hver eneste dag. Det er viktig for meg å være tilgjengelig for mine kunder, uansett når de måtte trenge min hjelp.
Selv om vi gleder oss til å få se Påls kompetanse og kunnskap blomstre i tiden fremover, gleder vi oss minst like mye til å nyte selskapet hans. Med sitt svært så smittende smil og gode humør, blir det alltid liv og engasjement på kontoret.
– Jeg har et lite partytriks som jeg kan dra frem når dagene blir litt lange faktisk. Jeg kan blåse bobler med munnen, noe som har irritert samboeren min mer enn en gang, ler han.
Vi ønsker velkommen både til dine bobler og din service Pål, og gleder oss til fortsettelsen sammen med deg i Evolve Communication.