Skaff deg et fortrinn ved å lære deg hva som er fordelene og ulempene med de ulike annonseringsplattformene. Bing er Microsofts svar på Google. Søkemotoren, som ble lansert i 2009, har den 17 % av markedsandelene i Norge. Annonsering her er kanskje ikke det første du tenker på når du skal markedsføre din bedrift, men det er likevel verdt å vurdere. Selv om Bing ikke kan konkurrere med Google i antall brukere, har annonsering i denne søkemotoren noen fordeler.
Digital markedsføring, som med all markedsføring, handler om å nå riktig målgruppe. En god analyse av hvem som er den ønskede målgruppen for din bedrift, og hva som er internettvanene til denne gruppen mennesker, gir deg muligheten til å være synlig der de er når de er interessert i dine produkter eller tjenester.
Bing, som blant annet er søkemotoren knyttet til Internet Explorer, har ofte en litt eldre brukergruppe med god inntekt. Denne søkemotoren gir deg med andre ord tilgang til en kjøpekraftig gruppe mennesker. Du kan målrette dine kampanjer etter tilsvarende struktur som Google Ads, og dermed øke sannsynligheten for at du treffer riktig publikum. Her har altså muligheten til å fokusere på spesifikke geografiske områder, demografiske variabler som kjønn og alder, og interesser.
Med Bing Ads betaler du kun for klikk inn til din annonse. Bing har en fordel i mindre konkurranse. Det er færre om beinet, noe som gjør at du kan få bedre posisjonering og lavere pris per klikk (CPC) sammenlignet med Google.
Fortløpende statistikk gjør det mulig å kunne analysere trafikken og trendene for kampanjene din. På denne måten får du full kontroll over hva du får igjen for pengene dine. Samtidig kan du bruke informasjonen du ser til å foreta endringer og optimalisere annonseringen din.
Vi har lang erfaring og god kunnskap om søkemotormarkedsføring. Kontakt oss gjerne for å høre hvordan ditt firma kan dra nytte av dette.